παρουσίαση
Οι δράσεις της καμπάνιας: We stand for all! ανέδειξαν τη σημαντικότητα, τη διαδραστικότητα αλλά και την απήχηση των ενεργειών CSR, ακόμα και σε ένα αθλητικό Club! Σκοπός ήταν να ενισχυθεί η έννοια της συμπερίληψης και της ανεκτικότητας στην κοινωνία, της ισότητας και της αλληλεγγύης. Στόχοι μας, ήταν να επικοινωνήσουμε το μήνυμα της δίκαιης συμβίωσης στην κοινωνία, δημιουργώντας τέτοιες συνθήκες, ώστε να υπάρξει ο "χώρος" και ο "τόπος" για όλους τους συμπολίτες μας, που αντιμετωπίζουν οποιαδήποτε μορφή αναπηρίας, ώστε να διευκολύνουμε την καθημερινότητα τους με συνθήκες ομαλής ένταξης και κοινωνικοποιησής, ή φυλετικής διάκρισης και να προάγουμε την έννοια της ενσυναίσθησης.
Αντιλαμβανόμενοι τη σημαντικότητα, τη διαδραστικότητα αλλά και την απήχηση των ενεργειών CSR, ως agency "χτίσαμε" όλη την επικοινωνία του Club γύρω από δράσεις, οι οποίες ενίσχυαν την έννοια της συμπερίληψης και της ανεκτικότητας στην κοινωνία, της ισότητας και της αλληλεγγύης. Στόχος μας, ήταν να επικοινωνήσουμε το μήνυμα της δίκαιης συμβίωσης στην κοινωνία, δημιουργώντας τέτοιες συνθήκες, ώστε να υπάρξει ο "χώρος" και ο "τόπος" για όλους τους συμπολίτες μας, α) για όσους αντιμετωπίζουν οποιαδήποτε μορφή αναπηρίας, ώστε να διευκολύνουμε την καθημερινότητα των συμπολιτών μας, που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα και να δημιουργήσουμε, από τη μεριά μας, συνθήκες ομαλής ένταξης και κοινωνικοποιησής τους, β) φυλετικής διάκρισης ενώ γ) ευρύτερος στόχος ήταν να αναδείξουμε τη δυναμική των αθλητικών σωματείων στην κοινωνία και τη δυνατότητά τους, να διοχετεύουν ισχυρά κοινωνικά μηνύματα αλληλεγγύης και να προάγουν την έννοια της ενσυναίσθησης. Πήραμε την απόφαση και διοργανώσαμε μια σειρά από CSR ενέργειες, οι οποίες διαδραματιζόταν όλες σε σημαντικά εντός έδρας παιχνίδια της ομάδας. Οι ενέργειες αυτές είχαν σπονδυλωτή ανάπτυξη και σκοπό είχαν, να επικοινωνήσουν, ότι ο αθλητισμός (ακόμα και σε επαγγελματικό επίπεδο), πρώτα και πάνω από όλα, έχει σκοπό να διατελέσει ένα διαφορετικό ρόλο στην κοινωνία. Τίτλος της καμπάνιας ήταν η σημειολογική φράση: We stand for all! Η υλοποίηση των ενεργειών ξεκίνησε:1) με τη δημιουργία, εντός της σάλας, του πρώτου σημείου σε όλα τα γήπεδα της Α1 BasketLeague, με υποβοηθούμενη μετάδοση αγώνα για άτομα με οπτική αναπηρία. Ονομάσαμε το σημείο αυτό, "Sight with Vision", στο οποίο έκτοτε φιλοξενούνται 3-6 άτομα με οπτική αναπηρία, μαζί με τους συνοδούς και με τη συμβολή της EΧΕDRAMark, unit of NKLabs, με τα πιο σύγχρονο διαθέσιμα εργαλεία ΑΙ τεχνολογίας και τη βραβευμένη μεθοδολογία ΑDeC)))livex κάναμε τη δράση #basketbALL_is_for_ALL εφικτή στο πιο ιστορικό γήπεδο της χώρας, το Αλεξάνδρειο Μέλαθρο Θεσσαλονίκης.
Με αυτό τον τρόπο, κάναμε το άθλημα προσβάσιμο και συμπεριληπτικό σε ανθρώπους με οπτικές αναπηρίες και μάλιστα το παράδειγμα μας, ακολούθησε και η ΕΟΚ διοργανώντας ένα αντίστοιχο θεματικό event στην έναρξη του Προ-Ολυμπιακού τουρνουά στην Αθήνα. 2) εκτός από τα άτομα που φιλοξενούνταν στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, φιλοξενήσαμε την Α.Ε.Τ Πυρσός, έναν από τους μεγαλύτερους αθλητικούς συλλόγους στην Ελλάδα, που δραστηριοποιείται στον τομέα του αθλητισμού των ατόμων με μερική ή ολική απώλεια της όρασης, είναι ο πρώτος που καθιέρωσε στην Ελλάδα αθλήματα άγνωστα στους τυφλούς, ενώ σήμερα διατηρεί στις τάξεις του, σημαντικούς αθλητές και αθλήτριες, παραολυμπιονίκες αλλά και παγκόσμιους Πρωταθλητές και διοργανώσαμε ένα half-time activation στο οποίο συμμετείχε και η ομάδα μπάσκετ με αγωνιστικό αμαξίδιο του Α.Σ.Α.Θ ΑΡΗΣ. Στη διάρκεια της ενέργειας, οι αθλητές των δύο σωματείων εκτελούσαν σουτ, με κλειστά τα μάτια και με τη χαρασκτηριστική ηχητική καθοδήγηση του προπονητή της ομάδας, με σκοπό να αναδείξουμε στο κοινό, την αξία της αθλητικής συμμετοχής, αλλά και την ανάγκη για μια «ανοιχτή», προσβάσιμη κοινωνία, ενώ προκειμένου να "αποδείξουμε" τη δυσκολία προ(σ)καλέσαμε και θεατές ώστε να εκτελ΄σουν σουτ με κλειστά τα μάτια! Η ενέργεια αυτή καλύφθηκε με ξεχωριστά ρεπορτάζ και από τα επίσημα κανάλια της Euroleague, προβάλλοντας την κοινωνική επίδραση του Club. 3) τον Οκτώβριο, προσκαλέσαμε στο γήπεδο γυναίκες και δημιουργήσαμε τη "ροζ κερκίδα", ακριβώς δίπλα από τη θύρα των "φανατικών" οπαδών, με σκοπό να αναδείξουμε την αρχή της ισότητας και του σεβασμού στη γυναίκα αλλά και την αξία της πρόληψης για την καταπολέμηση του Καρκίνου του Μαστού, μέσω της έγκαιρης διάγνωσης. 4) Παράλληλα, σε συνεργασία με ένα από τους βασικούς Χορηγούς μας και τον Σ.Ε.Γ.Ε (Σύνδεσμο Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος), διοργανώσαμε μια εκστρατεία συλλογής χρημάτων, ώστε να συνδράμουμε τον μικρό Μάριο, που πολεμάει με μια πολύ σπάνια μορφή καρκίνου.
5) Τέλος, τον Νοέμβριο, όταν η πόλη της Βαλένθια ήρθε αντιμέτωπη με το τρομερό φυσικό φαινόμενο που στοίχισε τις ζωές εκατοντάδων πολιτών, ενώ παράλληλα προξένησε τεράστιες υλικές ζημίες, το Club, με πρότασή μας, πήρε την πρωτοβουλία και διοργάνωσε την ενέργεια "We stand for Valencia! We share for Valencia!". Σε συνεργασία, με τις επίσημες αρχές της Ισπανίας, το Υπουργείο εξωτερικών της Ισπανίας και τις προξενικές αρχές στη χώρα μας και με τη στήριξη των βασικών χορηγών του Club, ανοίχτηκε ένα λογαριασμός αλληλεγγύης με σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων για τα θύματα της πόλης της Βαλένθια, ενώ πριν την έναρξη του αγώνα οι δύο ομάδες, φόρεσαν την ίδια αναμνηστική φανέλα, με τα λογότυπα όλων των ομάδων της διοργάνωσης, ύστερα από συμφωνία με τις υπόλοιπες ομάδες. Η ανάρτηση της πρωτοβουλίας πέτυχε μεγάλη διάδραση, ενώ κοινοποιήθηκε εκτός από την ομάδα της Valencia, από τις επίσημες αρχές της Ισπανίας και της διοργανώτριας αρχής. Στη διάρκεια και κατά την εκτέλεση όλων των παραπάνω ενεργειών, εκτός της κοινωνικής αποδοχής, ενημέρωσης και ευασισθητοποίησης του κοινού, το Club, σε συνεργασία με τους Χορηγούς του, κατάφερε να συγκεντρώσει συνολικά πάνω από 35.000€, τα οποία και παρέδωσε στους αντίστοιχους δικαιούχους, από τα χρήματα για την επέμβαση του μικρού Μάριου, τη βοήθεια στον ΑΕΤ Πυρσός για τα γραφεία του και βελτίωση των αθλητικών εγκατάστάσεων τους, μέχρι τα χρηματα που συγκεντρώθηκαν για τους πληγέντες στη Βαλένθια! Το σύνολο των ενεργειών αυτών, πέτυχε να εκτινάξει την απόδοση τόσο σε engagement, σε αύξηση ακόλουθων και διάδρασης με τα social media του Club, ενώ οι ενέργειες αυτές είχαν διεθνή impact για τον οργανισμό. Η νέα αυτή στρατηγική πέτυχε αύξηση ακόλουθων στο Instagram της τάξης του 10.400% και σε απόλυτους αριθμούς, αύξηση κατά 7.600 ακολούθων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ στο Facebook η αντίστοιχη αύξηση ήταν 156,9% και 3.100 σε απόλυτο αριθμό. Ταυτόχρονα, οι επισκέψεις στις σελίδες αυξήθηκαν κατά 332,1% στο Instagram και κατά 339,3% στο Facebook, ξεπερνώντας το 1.800.000 μοναδικούς επισκέπτες! Παράλληλα, θετικός αντίκτυπος παρατηρήθηκε και στην επισκεψιμότητα τις ημέρες των αγώνων, με το Club να έχει αύξηση στο Μ.Ο εισιτηρίων κατά 40%, πετυχαίνοντας μάλιστα και διαδοχικά Sold Out.
VIDEO LINKS: